fbpx

Müügitekstide koostamise üldpõhimõtted

Külalispostitus: Lauri Pihkva, e-kursuse Müügitekstide koostamine autor. Järgnev on katkend e-kursusest

Tahaksin kohe alguses kummutada ühe levinud vääruskumuse. Ei ole vahet, kas sinu ärimudel on B2B (sinu kliendid on ettevõtted) või B2C (sinu kliendid on inimesed, lõpptarbijad). Pead igal juhul rääkima inimkeeles st. selgus ja arusaadavus müüb.

Kantseliit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kantseliit ei meeldi mitte kellelegi. Sa tahad, et inimene loeks su kirja, selleks tee see talle nauditavaks. Kantseliiti ei naudi tegelikult mitte keegi, isegi mitte inimesed, kes seda ise kirjutavad.

Test: küsi endalt: kas ma kasutaks seda konkreetset lauset vestluses oma sõbraga/ emaga / töökaaslasega?

Mis on kantseliit?

Näide ühe Eesti koolitusfirma veebilehelt: Koostöös klientidega leiame paindlikult ja mobiilselt mõlemale poolele parima lahenduse. Kliendid saavad parima pakkumise ja teeninduse osaliseks /-/ Oleme edukalt ja jätkusuutlikult tegutsenud alates 1993. aastast.

„Paindlikud ja mobiilsed lahendused“ on midagi sellist, millest räägitakse ainult siis kui kaamera käib. Normaalsed inimesed omavahelises vestluses selliseid väljendeid ei kasuta, sest see kõlab võltsilt ja tühjalt. Selliste väljenditega mitte ei samasta ettevõte end klientidega, vaid eristub neist, tõstab end esile veidra ja formaalse kõnepruugi kaudu.

Näide ühelt Eesti veebilehelt: meie konverents on mõeldud juhile, kes soovib leida uusi toimivaid lahendusi (nonsenss – ei tähenda sisuliselt mitte midagi) ja vahetada mõtteid praegu aktuaalsete juhtimisdilemmade üle (kantseliit)

Koduülesanne – võta oma saadetud kirjad või ettevõtte koduleht ja vaata lause kaupa, kas sa räägiksid nii oma tuttavatega. See on nn Sõbratest.

Kui Sõbratest on tehtud, jätka Ja-mis-siis-testiga, mis näitab, kas see tekst peaks üldse siin olema.

Nt: Tere tulemast XXX OÜ kodulehele! Eesti kapitalil põhinev XXX OÜ on asutatud 2001 aastal….

Kas see on vajalik ja huvitav informatsioon? Pane end lugeja (st. potentsiaalse kliendi) rolli ja mõtle, kas see ikka on tähtis? Võid endalt küsida, kas ise viimati huvitusid sellistest detailidest kui teiste ettevõtete tekste jm kirju lugesid?

Meelespea – lugejat huvitab tema ise, tema kasu ja saadav tulu, mitte minu ettevõte.

Pikk või lühike müügitekst?

Müügitekst on see koht, kus tahad suunata inimest otsustama ja reaalselt tegutsema.

Kas tahaksid täna tõsta oma müüki 52%? Kui jah, siis tee nii nagu see firma (vt pilt: vasakul esialgne müügileht ja paremal uus pikem versioon): kui kasutad praegu üsna lühikest müügiteksti, siis tee see mitu korda pikemaks. See on üks tõhusamaid viise müügi tõstmiseks.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lõplik tõde selgub alles testides, aga rusikareegel on: mida kallim (või keerulisem) on toode, seda pikem peaks olema müügijutt. Igal juhul esialgne hüpotees peaks olema, et pikk müüb paremini.

Tee vahet: emotsionaalse toote (nt lilled, parfüüm vmt), puhul kasuta rohkelt pilte ja emotsionaalsemat materjali. Ratsionaalse toote (nt tehnika) puhul rohkem kirjeldust, spetsiifikat, tehnilisi parameetreid.

Mind paneb tõsiselt imestama, et paljud Eesti mööblipoed püüavad müüa isegi võrdlemisi kalleid kaupu ainult mõnepunktise kuiva tootekirjelduse (NB: mitte kliendikasusid silmas pidava müügiteksti) ja 1-2 igava pildiga:

 

 

 

 

 

 

 

On ainult üks põhjendus, miks mitte pühendada aega ja natuke ressurssi korraliku ja kliendi kasusid adresseeriva müügiteksti kirjutamisele. See on laiskus. OK, võibolla on ka teine põhjendus – teadmatus. Kumbagi ei tohi aktsepteerida.

Hea müügiteksti tunnused

  • Kiirus – teksti on lihtne lugeda, ta on kontrastne (st läbi võrdluste on esile toodud pakkumise erilisus), ei vaeva silma liiga väikese või keerulise fontiga (must tekst valgel taustal on kõige parem, ei mingeid vigureid kunstipäraste kirjastiilidega)
  • Olulisus – tekst on suunatud kindlale sihtrühmale ja peegeldab kliendi mõistmist
  • Suhtearendus – tekst informeerib, kaasab ja inspireerib
  • Usaldus – seda saab tekitada enesekindla väljendusviisiga, demonstreerida tõendeid oma väidetele, pakkuda korralikku garantiid, demonstreerida enne / pärast võrdluseid vmt

Kordamisküsimused:

  1. Kontrolli, kas sinu viimati kirjutatud tekstid läbivad sõbratesti ja ja-mis-siis-testi?
  2. Kontrolli, kas suvalised inimesed saavad ainult praegu olemas oleva teksti põhjal hea ettekujutuse, mis tootega on tegemist ja miks just seda peaks ostma?

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.