fbpx

Klienditeenindus

klienditeenindajaJärjest enam räägitakse igal pool klienditeenindusest ja selle kvaliteedist. Pidevalt jagab keegi sotsiaalmeedia vahenduselt infot klienditeeninduse kohta ühes või teises kohas ning enamasti kirjeldatakse tarbija negatiivset kogemust. Üha enam on selge, et klienditeeninduse kvaliteet käib alla. Sellel on muidugi rida erinevaid põhjuseid, kuid põhjustest sõltumata soovib ilmselt igaüks meist, et klienditeenidus oleks hea. Igal juhul ei soovi me saada negatiivse kogemuse osaliseks.

Kas põhjus on ainult klienditeenindajates? Kindlasti mitte. Väga tihti põhjustavad tarbijad ise oma käitumisega negatiivse suhtumise teenindaja poolt. Tarbijate käitumine on aastatega oluliselt muutunud ja sellest tingituna on oluliselt muutunud ka kliendi-teenindaja suhe. Lihtsa näitena võib tuua olukorra paarkümmend aastat tagasi, kus klient pidi teenindajaga hästi läbi saama, sest sel moel võis ilmuda “leti alt” mõni ihaldusväärsem vorstijupp, mida igaühele ei pakutud. Mingis mõttes oli teenindaja “kuningas”, sest tema otsustas, kas, kellele ja millist kaupa “leti alt” välja toodi. Tänapäeval aga võib klient laduda kassas lindile erinevaid viilutatud sinke või vorste, kalamarja või hallitusjuustu ning samal ajal mobiiliga lobisedes on ta ikkagi rahulolematu, sest tema meelest ei “piiksuta kassatädi” piisavalt kiiresti või on klienditeenindus muul moel ebapiisav. Seega paarikümne aastaga on olukord kliendi-teenindaja suhetes märkimisväärselt muutunud. Aga see on ainult üks tahk kliendisuhetes. Erinevaid negatiivseid olukordi ja erinevaid põhjuseid kliendisuhetes on tegelikult lõpmata palju. Ilmselt ei saa negatiivsest kliendisuhtest keegi kasu, mistõttu on oluline pöörata rohkem tähelepanu sellele, kuidas negatiivseid olukordi ennetada ja kui peaks tekkima konflikt, siis kuidas seda kiirelt ja positiivselt lahendada.

Ekursus pöörab sel aastal rohkem tähelepanu klienditeeninduse valdkonnale ning juba veebruaris alustamegi klienditeeninduse kursusega. See kursus on mõeldud kõigile neile, kes soovivad rohkem teada saada klienditeeninduse alustest ning sellest, kuidas erinevaid olukordi kiiresti ja hästi lahendada.