Juhend ettevõtjale: mida teha ja mida mitte teha Facebookis

Juhendi aluseks on 98 rahvusvahelise kaubamärgi Facebooki postitusi analüüsinud uuring, millest selgub, mida ettevõtetel tasub Facebooki postitada ja millist tüüpi postitused pigem inimesi ettevõtte Facebooki leheküljelt eemale peletavad.

Uuringu eesmärgiks oli selgitada, millist tüüpi postitused tekitavad tagasisidet ning meeldivad inimestele ja millised mitte. Lisaks «meeldimiste» arvu mõjutavatele teguritele uuriti ka kommentaare ja jagamisi, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

Postitused, mis tekitavad enim tagasiside ja meeldivad inimestele enam:

Fotod. Foto suurendab meeldivust disproportsionaalselt. Isegi banaalsevõitu promotsiooni korral annab see häid tulemusi.

Informeeri sündmustest. Sündmuste definitsiooniks on üritused, festivalid, tähtpäevad jne.

Ütle otse. Promo ei tasu karta. Külastajad teavad ju nagunii, et tahate oma tooteid või teenuseid müüa.

Jaga positiivseid sõnumeid. Selleks võib olla võidetud auhind, edulugu jne. Ka fännide eneseuhkus saab seeläbi tiivustust.

Hari tarbijaid. Näiteks info ettevõtte ajaloo kohta, tootmisprotsessi ülevaade või juhend toote kasutamiseks.

Inimlik suhtlemine. Näidake emotsioone, sest just sotsiaalmeedia on selleks õige koht. FB on isikliku suhtlemise, mitte massimeedia kanal.

Huumor on parim sotsiaalne ravivahend. Naera ja teised naeravad koos sinuga. See on lihtne võimalus enda ettevõtet esile tõsta.

Palu ennast laikida. Nii lihtne see ongi, eeldusel, et seda viisakalt ja taktitundeliselt teha.

Viis kindlat moodust, kuidas inimesi oma Facebooki lehelt eemale peletada:

Pikad postitused. Meeldivus on selgelt sõltuv sõnumi pikkusest. Sama seos ei kehti aga jagamise korral, kus pikkus otsest rolli ei mängi.

Asukoha sõnumid stiilis – avame varsti. Sotsiaalmeedias ei paku geograafia huvi ning ka ajatelg on teine. Oluline on siin ja praegu.

Heategevusega seotud sõnumid. Neid peetakse pealetükkivateks ja moraliseerivateks. Tarbijatel on omad huvid ja eelistused.

Tarbijamängud. Fänne need endaga kaasa ei too.

Pakkumised. Üllatavalt meeldisid pakkumised inimestele eri tüüpi postitustest kõige vähem. Kuigi tarbijatel on neist kasu, ei too see kaasa fännide arvu kasvu.

Ülaltoodud reeglid kehtisid ka kommentaaride puhul. Samuti vastatakse otsestele küsimustele, näiteks ideed tootearenduseks.

Allikas: www.juhtimine.ee

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.