E-kaubandus rallib üles!

Directions-for-Ecommerce-SuccessKas sa tead, mis toimub tänapäeva müügimaailmas ehk kui palju ja kuidas midagi müüakse?

Annan siinkohal kiire ülevaate maailma jaekaubanduse müüginumbritest praegu ning prognoosid aastaks 2020.

2016. aastal oli maailmas jaemüügi osakaal ca 22 triljonit USD. Käesolevaks aastaks ennustatakse müügi kasvuks 6,3%, edaspidi kasv pisut langeb ning 2020. aastal on hinnanguline kasv 5,5%.

E-kaubanduses oli 2016. aastal käive 1,9 triljonit USD (aastane kasv 23%!) ning aastaks 2020 prognoosivad eksperdid käibeks juba üle 4 triljoni USD. Kui 2016. aastal moodustas e-kaubandus 8,7% kogu maailma jaekaubandusest, siis 2020. oleks see juba 14,6%. Ilmselgelt kasvab e-kaubandus pöörase kiirusega ja raske on hetkel ette näha, et miski võiks seda peatada.

Hea küll, numbrid on teada. Aga mida selle infoga peale hakata ja kas sellest ka mingit kasu võiks olla?

Eestis on ettevõtlusaktiivsus viimastel aastatel langustrendis. Viimastel aastatel uute ettevõtjate lisandumine väheneb ning samamoodi on languses ka ettevõtlussektorist saadav kasum, mis väheneb juba teist aastat järjest. Statistikaameti hinnangul oli ettevõtlussektori kogukasum 2016. aastal 10% väiksem eelnevast aastast, ulatudes 2,7 miljardi euroni. Pärast viimast majanduslangust ei olegi enam jõutud nii suure kogukasumini kui see oli 2007. aastal (3,33 miljardit eurot).

Mis pidurdab Eesti ettevõtlust ja kuidas olukorrast välja tulla?

Kui ettevõtjad räägivad oma nö “kitsaskohtadest”, siis peamised probleemid on seotud kohaliku turu väiksusega, inimeste (klientide) vaesusega, suurenenud palgaootusega, kõrge maksukoormusega jne. Laias laastus kõlab see selliselt, et Eestis ei saagi väga ettevõtlusega tegeleda ja kasumit teenida.

Riigi tasandil räägitakse juba aastaid pääseteena ekspordist. EAS-s isegi pakub mitmeid toetusi ekspordi arendamiseks, aga seal on omad reeglid ja iga ettevõtja paraku kas ei vasta nõuetele või siis on tingimused sellised, et ei olegi mõistlik toetust taotleda. Teisalt ekspordi arendamine ei ole niisama lihtne, sest lisaks täiendavatele kuludele on seal ka üsna suured riskid. Suurem enamus Eesti ettevõtteid ei saa endale aga isegi väikest riski lubada, suurest rääkimata.

Vaatame nüüd aga asjale teise pilguga. Oletame, et ettevõtjana on sul võimalus müüa ja äri teha nö suurel turul, kus  klientidel on raha ja ekspordiga ei kaasne märkimisväärseid kulusid, riskid sisuliselt puuduvad ning sa ei pea mööda maailma ringi rändama vaid tegeledki oma äriga siinsamas Eestis. Kuidas selline variant tundub? Ettevõtluskulud väga ei suurene, aga sissetulekud see eest mitmekordistuvad. Oleks ju päris hea, mis?

Tegelikult sellise võimaluse annabki e-kaubandus. Loomulikult, selliseid e-ettevõtteid Eesti turul juba on ja tasapisi tekib juurde, mõned on saanud ka päris tuntuks ja edukaks, nagu nt TransferWise. Kahjuks aga on selliseid ettevõtteid väga vähe ning suurem enamus tegutsevatest ettevõtjatest kas ei taha või ei oska e-kaubandusse minna. Muidugi nõuab uuele ja suurele turule minek ka teatavaid oskusi, aga arvestades Eesti it-alast kompetentsi ei ole see tegelikult kuigi keeruline.

Vaatame veel korra numbreid. Eestis on ettevõtlussektori aastane kogukasum 2,7 miljardit euri. Järgmise 4 aastaga kasvab maailma e-kaubandus hinnaguliselt 3 triljoni USD võrra ehk kasv on sama suur kui 1111 Eesti-suguse riigi majandussektori kogukasum. See on väga suur hulk raha ning mõtlemise koht neile ettevõtjatele, kes tahavad ka tulevikus teha edukat ja suurt äri.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Meeldis see postitus? Jaga seda!

FacebookTwitter